Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tv-reklam ska sälja Solo

Publicerad: 7 Januari 2009, 11:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Frida Förlags livsstilstidning Solo syns för lite. För att ändra på det kör tidningen nu reklamspottar i Kanal 5. <b>Se filmen på Dagensmedia.se</b>.


Reklamfilmerna är framtagna av Palladium och ska gå i Kanal 5. Den första smygstartade i mellandagarna och kombineras med butiksreklam.

- Vi gör det här framför allt för att få upp lösnummerförsäljningen. Vi säljer bra, men syns inte så mycket. Det vill vi ändra på, säger Solos chefredaktör Karin Nordin.

Samtidigt ses det redaktionella materialet över.

- Vi satsar också på fler nyanserade jobb om aktuella fenomen i dagens unga kvinnors liv, till exempel hur lågkonjunkturen påverkar dem, och om den gör det överhuvudtaget. Vi lämnar också ensidig shoppingrapportering till förmån för lite mer nydanande modejobb och massor av konkreta stiltips. Vår nya moderedaktör Annika Norman är med och vidareutvecklar Solos mode, säger Karin Nordin.

- Men vi ska fortsätta att ha en humoristisk touch, som är viktig för Solo, fortsätter hon.

Solo får också ny layout.

- Solos layout har förändrats med ett nytt och trendigt typsnitt, dock med vår färgglada approach i behåll. Vi är ett ungt, trendigt, smart och roligt magasin och det ska verkligen synas.

Hon vill inte berätta hur många lösnummer Solo säljer i dagsläget. Inte heller om några försäljningsmål.

- Vi får se vad den här kampanjen ger, säger hon.

Förändringarna börjar märkas från och med Solos andra nummer 2009.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.