Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tv och stortavlor ska sälja mjuka Extra

Publicerad: 27 Februari 2008, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

I veckan drar Wrigley igång en rikstäckande utomhuskampanj för nya mjuka Extra. Lanseringen fortsätter i mars med tv-reklam och butiks-tv.


Utomhusannons för mjuka Extra. Nya Extra skiljer sig från andra Extra-tuggummin genom att det inte har den vanliga hårda ytan. Varje tuggummi är därför individuellt förpackat i tuggummipaketet.

- För vissa innebär det mjuka tuggummit en retrokänsla, men för de allra flesta är det något helt nytt, säger Mikael Nordmark, marknadschef på Wrigley Scandinavia.

Tuggummit lanseras med en utomhuskampanj den här veckan på stortavlor, pelare och i Stockholms tunnelbana. Reklambyrån Area Media Group har gjort reklamen, som även går i tv och i RTVs butiks-tv. Vecka 11 är det premiär för en ny reklamfilm. Budskapet är samma som tidigare, Gott som är bra för tänderna, med den sedvanliga ph-kurvan.

- Reklamfilmen ska framför allt bygga varumärke. Temat är samma som tidigare, men presentationen blir annorlunda.

Uttrycket "varje gång du äter eller dricker startar en syraattack på dina tänder" använde Wrigley för första gången 1989, och det kommer igen i den nya filmen.

- Man kan lugnt säga att vi är konsekventa, säger Mikael Nordmark.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.