Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tv lanserar nya Audi A4 Cabriolet

Publicerad: 16 maj 2002, 05:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Med start nästa vecka och två veckor framöver rullar Audis kampanj för nya A4 Cabriolet i Kanal 5 och TV4. Samtidigt kör Audi annonser i populärpress.


- Det primära målet med kampanjen är att skapa intresse för varumärket Audi och våra lite mer spännande modeller, säger Dan Andersson, marknadschef på Audi.

Självklart finns det även ett försäljningsmål.

- Det är ju inga stora volymer vi säljer av de här bilarna, därför känns det viktigt att vi även stärker Audis image, säger Dan Andersson.

Audi ska visa några av sina nischbilsmodeller i annonseringen i populärpress. Den 27 maj kommer första införandet för A4 cabriolet och sen fortgår annonseringen med andra modeller under sommaren och även en bit in på hösten. De modeller som kommer att visas är Audi TT och Audi RS6 som är en ny modell.

- Tv och populärpress är våra huvudmedier. Vi går i Kanal 5 och TV4 och i livsstils- och bilmagasin. Vi kommer även att ha en kampanjsajt, säger Dan Andersson.

Dan Andersson skulle gärna sticka ut mer i sin marknadsföring.

- Jag skulle gärna önska att vi var mer unika. I stort sett jobbar alla bilföretag med samma mönster. Vi mixar medier och försöker integrera kampanjer så gott det går.

Hur mycket pengar Audi lägger på kampanjen vill Dan Andersson inte berätta på grund av konkurrensskäl.

Ansvarig mediebyrå är Mediaedge CIA, reklambyrå är Stenström & Co.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev