Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tv-komiker ska locka svenskar till Hamburg

Publicerad: 27 Februari 2009, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Komikern Kristoffer Appelquist, känd från bland annat från TV4:s Parlamentet, har huvudrollen i Tyska turistbyråns radiokampanj, gjord av reklambyrån Påriktigt. <b>Lyssna på reklamen på Dagensmedia.se.</b>


I reklamen jämför skåningen, Kristoffer Appelquist, vid ett flertal tillfällen Hamburg med Malmö. Trots att Malmö, enligt Kristoffer Appelquist, är den bästa staden i världen så kan den inte riktigt mäta sig med Hamburg.

- Kristoffer nämner flera olika anledningar till varför han gillar Hamburg och frågar sig sedan om det är därför han vill att lyssnaren ska åka dit; nej, det är det inte, och så drar han ytterligare några anledningar, säger Per-Erik Elgh, producent och regissör på reklambyrån Påriktigt.

Reklamen bygger på Kristoffer Appelquist humoristiska monolog, som är inspelade utomhus för att förmedla rätt stämning. Målgruppen är yngre, partysugna människor. Reklamen ska sändas på SBS kanaler i Stockholm, Malmö och Göteborg.

- Vi sänder reklamen sent kvällen och nätterna. Då träffar vi målgruppen till en billig peng. Tidpunkten är också passande med tanke på att vi profilerar Hamburg som staden som aldrig sover i reklamen.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.