Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV framåt enligt mediebyråerna

Publicerad: 2 September 1999, 10:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Medieinvesteringarna i TV och på Internet fortsätter att öka. Dagspressen backar. Totalt minskade investeringarna med en procent. Allt enligt Mediebarometern som bygger på siffror från de flesta mediebyråers medieköp till och med juli.


Så här har mediebyråernas investeringarna fördelat sig från januari till juli

jämfört med samma period förra året :

TV: 1.520 miljoner kronor (+10 procent)

Storstadspress: 944 (-9)

Lokalpress: 569 (-2)

Utomhus: 321 (-9)

Fackpress: 301 (0)

Kvällspress: 242 (-15)

Utländska medier: 160 (+2)

Radio 144 (-5)

Övrigt: 115 (0)

Internet 74 (+46)

Bio 33 (+1)

Totalt: 4.633 (-1)

Under juli har investeringarna framför allt ökat i TV (+49 procent jämfört med

juli 1998), fackpress (+21) och Internet (+30). Förlorarna i juli är bio (-25)

kvällspress (-23) och utländska medier (-55).

Mediebarometerns siffror ger en delvis annorlunda bild än siffrorna som IRM

nyligen redovisade (se länk nedan).

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.