Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Turbulens på DN:s analysavdelning

Publicerad: 26 Augusti 1999, 07:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Fyra av åtta personer har lämnat Dagens Nyheters avdelning för analys och research. DN rekryterar nu ersättare med kunskap som ska göra analysavdelningen vassare.


- Att fyra har slutat, det beklagar vi, säger Leif Widman, chef för

analysavdelningen. Men nu skaffar vi ny kunskap. Vi ska bli duktigare och lära

oss mer om andra medier, mer om kunderna och deras branscher och mer om

konkurrenterna.

Än så länge har DN lyckats fylla fyra av positionerna:

Raija Tallqvist-Selin, kommer från Kanal 5

Martina Nyman, från CIA Media Marketing

Hans Ahlborg, från Media Edge

Karina Hansson, internrekrytering från DN.

Av de fyra personerna som har slutat har flera gått vidare inom DN.

AnnaLena Hildelid går vidare till Gester & Co.

Analysavdelning servar främst DN:s annonsavdelning med olika mätningar,

däribland:

* Konsensus: hjälper detaljisterna sälja bättre i butikerna.

* Reflex: mäter hur många som har sett annonsen i DN.

* Stockholmarnas köpvanor: kartläggning om när, hur och vad Stockholmarna

handlar.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.