Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tunga avhopp från Carats Internet-grupp

Publicerad: 29 Oktober 1999, 08:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Maria Monterio och Tilda Svensson lämnar Carats avdelning för interaktiva medier. Båda går till webbyrån Projector inom någon vecka. Avhoppet kommer just när Carat ska bilda ett eget bolag för interaktiva medier.


- Jag slutar av flera skäl. Men framförallt kommer jag att känner mig som fisk

i vattnet hos Projector. Jag ser fram emot att jobba integrerade

affärslösningar inom den digitala miljön, säger Maria Monteiro.

Avhoppen innebär att Carat blir av med det mesta av sin sin Internet-kompetens.

Samtidigt har Carat tagit över Peter Arnesson från Mediekompetens för att bli

chef för Carats nya Internetbolag.

På Projector ska Maria Monterio och Tilda Svensson bygga upp en

strategiavdelning för konsumentbranschen. Strategiavdelningen ska jobba med

strategifrågor för varumärken som Unilever, Volvo, SEB och McDonalds.

Maria Monteiro har också tidigare jobbat på Projector.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.