Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tunga avhopp från Bonnier Creative Sales

Publicerad: 30 Augusti 2011, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:00

Bonnier Tidskrifters säljavdelning Creatives Sales tappar tre tunga säljare, kan dagensmedia.se berätta.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

De som lämnar är Karolina Hülphers, som går till Telias marknadsavdelning, Nicolas Jönsson blir projektledare på Starcom Malmö och Daniel Malm som går till Dagens Industri.

– Det här är inga konstigheter. Nicolas kommer från Malmö och har sin flickvän där, Daniel fick ett bra jobb på DI och Karolina ville gå över till marknadssidan. Men det är klart att det är olyckligt att tre slutar på så kort tid, säger Jascha Buckholt, affärsområdeschef för Creative.

Sättet avdelningen jobbar på har också förändrats under våren, vilket kanske inte passar alla, säger han.

– Vi har skapat en mer drivande säljavdelning där vi istället för att vara specialister blir mer generalister där vi säljer alla våra produkter och koncept.

Någon gång i september räknar Jascha Buckholt med att ha tre nya säljare på plats. Och avdelningen har inga problem med att hitta ny personal.

– Creative är en populär avdelning och vi får väldigt mycket spontanansökningar. Men samtidigt så ser också andra företag att här jobbar duktiga människor och det rycks i dem till höger och vänster.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.