Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tung tv-kampanj lanserar Levers nya trasa

Publicerad: 24 Oktober 2001, 06:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Nästa vecka drar Lever Fabergé igång en tung tv-kampanj som ska lansera den nya städprodukten, putstrasan Vim Glas & Fönster Wipes.


Det handlar om stora engångsservetter impregnerade med rengörningsmedel som ska

användas i stället för trasa, skrapa och vattenhink.

Lanseringen sker via två tv-filmer, 15 och 30 sekunder långa. Tv är

huvudmedium för kampanjen och TV3, Kanal 5 och TV4 är kanalernas som ska göra

jobbet, berättar Manon van Bortel, produktchef på Lever Fabergé.

- Tv är fortfarande det mest effektiva mediet för att skapa kännedom och

försäkra sig om att alla känner till produkten.

Temat i filmerna bygger på en kille som ska kyssa sin fru hejdå på morgonen men

istället för frugan är det brevbäraren som får ta emot kärleksförklaringen.

Payoff: "Glänsande rent - lekande lätt"

Målgruppen är kvinnor, 25-45 år, men huvudrollen i filmen, producerad av danska

Lowe Lintas, innehas av en man.

- Men också kvinnor kommer att gilla filmen. Killen kunde ju ha varit deras

pojkvän.

Manon van Bortel vill inte uppge hur mycket pengar som lanseringen kostar, men

säger att det rör sig om en "större lansering".

Tv-kampanjen understöds av skyltningar och promotionaktiviteter i butikerna.

Pr-byrån Star PR skickar ut pressmeddelanden till konsument och branschpress.

Även nästa år ska tv-filmerna köras. Lever Fabergé funderar också på att skicka

ut varuprover.

- Vi tittar på det. Men jämfört med tv är sampling inte lika snabbt och du kan

inte nå lika många. Vi funderar också på print till nästa år.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.