Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tung tidningskampanj när Modo blir Holmen

Publicerad: 17 Februari 2000, 14:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Modo väljer pappret som budbärare och Mindshare som mediebyrå när papperskoncernen byter namn till Holmen. Namnbytet sker idag och kampanjen startar om en vecka.


TV-säljare gör sig inget större besvär.

- Vi tillverkar tidningspapper och det är det naturligt att använda tidningen

som medium, säger Christer Lewell, inforationsdirektör på Holmen.

Kampanjen ska löpa i de flesta av landets morgontidningar.

- Vi finns ju på många orter i landet och det är viktigt att personalen känner

att det är en nystart. Vi är blir ett helt nytt företag som koncentrerar sig på

tidnings- och journalpapper och kartong.

Kampanjen går mycket intensivt under "några veckor" och riktar sig till

allmänheten. Kunderna underrättas om namnbytet via brev.

Hur mycket kampanjen kostar vill inte Christer Lewell gå in på.

I samband med namnbytet skaffar sig koncernen en mediebyrå. Det uppdraget får

Mindshare som ingår i Ogilvy, reklambyrån som sköter namnbytet.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.