Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tummen ner för Reklamförbundets nya logga

Publicerad: 27 Maj 2008, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Reklamförbundet gick ut med sin nya logga den 19 maj, men 47 procent av Dagens Medias läsare föredrar den gamla. Bara 30 procent tycker att den nya loggan är ett lyft för förbundet. "Vi har jobbat med profilen i ett år och har fått positiv respons från medlemmarna", säger Pia Grahn Brikell, vd för Sveriges Reklamförbund.


Reklambyråns Grows förändring av Reklamförbundets logga består i att ringen runt bokstaven "r" har gått från svart till en åttafärgad lösning. De åtta färgerna representerar de åtta konsultdiscipliner som utgör Reklamförbundets medlemmar.

- Skillnaden är inte stor men vi har inte gjort något åt loggan på 20 år. Den förändringen vi nu har gjort ska symbolisera ett breddat Reklamförbund, säger Pia Grahn Brikell.

Även om Dagens Media webbenkät med 271 svarande knappast ger några definitiva svar så är det ändå en indikation att 47 procent gillade den gamla loggan bättre och att 22 procent inte tycker att förändringen har gjort varken från eller till.

- Inget ont om er undersökning men vi har jobbat med den grafiska profilen i ett år och medlemmarna har gett bra respons på den. Allmänheten hade haft sina åsikter oavsett vad vi hade gjort och det är bra, vi vill att allmänheten ska ha åsikter om oss.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.