Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tufft för tv i april

Publicerad: 3 Juni 2002, 12:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Nettotinvesteringarna i medier föll med åtta procent i april. Till förlorarna hör tv och dagspress medan utomhus och populärpress visar tillväxt. Det framgår av IRMs månadsrapport.


Samtliga medier utom populärpress och utomhus föll i april. Kraftigaste raset redovisar fackpress, med en tillbakagång på 22 procent till 148 miljoner kronor. Tungt vägande tv har det fortsatt tufft - netttoinvesteringarna i mediet föll med 9 procent till 325 miljoner kronor i april. Dagspress backade 8 procent till 744 miljoner kronor.

Vinnarmedierrna i april är populärpress med en uppgång på 6 procent och utomhus som ökade 5 procent.

I statistiken för tv ingår en skattning av en kanals reklamförsäljning. Fackpresstatistiken bygger på uppgifter från 55 titlar och populärpresstatistiken på uppgifter från 14 titlar.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.