Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TU väljer Silver

Publicerad: 28 Maj 2008, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Tidningsutgivarna, TU, har valt Silver som designbyrå. Hela TUs identitet och grafiska profil ska ses över.


Dagstidningarnas kampanj om tryck- och yttrandefrihet som går i TUs medlemstidningar på måndag 2 juni är gjord av Forsman & Bodenfors. Men F&B är inte TUs huvudbyrå.

- Forsman & Bodenfors var med för två år sedan och jag har ärvt dem i det här fallet. Vi ska nog inte ha någon ordinarie reklambyrå, utan jag kan tycka att det är en poäng att vi samarbetar med olika byråer i olika projekt. Däremot har vi valt Silver som designbyrå, för att titta över hela vår identitet, säger Anna Serner, vd i Tidningsutgivarna.

TUs informationschef Elisabeth Lundberg slutar i början av juni. Hon får ingen direkt efterträdare.

- Jag kommer inte att anställa en ny informationschef, utan en informationsansvarig. Henri Pagot blir övergripande kommunikationschef, säger Anna Serner.Henri Pagot rekryterades i februari. Då sades det att han skulle ansvara för Public Affairs. Nu får Pagot alltså ett bredare ansvarsområde.

Janne Pettersson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.