Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TU startar sajt om dagspressannonsering

Publicerad: 5 November 2001, 08:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Om en månad ska alla pris-, format- och faktauppgifter kring annonsering i dagspressen finnas samlade på sajten www.dagspress.se. Bakom sajten ligger Tidningsutgivarna, som med dagspress.se tar på sig uppgiften att förenkla köpen i dagpressen för annonsörerna.


"En komplett sida för allt du behöver veta om landets dagstidningar, med

synpunkter också på den goda reklamens effekter." Så skriver TU i sin

programförklaring för sajten.

- Det finns ett behov hos annonsörerna att på en plats kunna hitta och jämföra

priser, annonsformat och liknande när det gäller dagspress. Det kändes som en

uppgift för oss på TU att lösa, säger Elisabeth Lundberg, informationschef på

Tidningsutgivarna.

Tanken är att dagspress.se ska vara uppe inom den närmaste månaden. Mängden

information som ska rymmas på sajten var dock större än TU räknat med, och när

lanseringsdatumet, 14 november, infaller kommer inte all information vara på

plats ännu, enligt Elisabeth Lundberg.

Förhoppningen är att dagspress.se snart blir den etablerade informationskanalen

för dagpressannonsörer.

- Vi hoppas att det är dit man ska söka sig. Informationen kring detta finns

redan ute på nätet, men inte samlad. Det ska vi försöka göra nu. Precis allt

kommer inte att finnas men så mycket som möjligt ska vi göra tillgängligt på

samma ställe, säger Elisabeth Lundberg.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.