Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TTG startar tjejtidning för 50+

Publicerad: 17 Januari 2007, 07:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

TTG startar tidningen Plus Sverige för kvinnor 50+ den 27 mars. Huvudkonkurrent är Amelias M.


Tidningen bygger på europeisk förlaga. Den ges ut av TTG i sju länder i Europa samt i Kanada. I Sverige ska TTG ge ut den 11 gånger per år i en upplaga på 80.000 ex. Distribution via Tidsam. Huvudområden är hälsa, relationer, mode, kultur, resor, privatekonomi, pensioner och juridik.

Chefredaktör är Gudrun Pawlo Lindskog, tidigare Sköna Dagar.

Hon ser Amelias M som huvudkonkurrent.

- Vi ska möta Amelias M. Vi känner att det finns plats för fler. Vi har en sak de andra inte har, en hel tidning i tidningen om privatekonomi, pensioner och familjejuridik.

Tidningen får ett omfång på 100 sidor. Målgruppen är kvinnor 50+, som enligt TTG är 1,1 miljoner till antalet.

- Vi gjorde en testkampanj och fick en respons på 12 procent. Det känns bra att ha i ryggen.

Läsaren blir den moderna nyfikna kvinnan som "inte sparar pengar i madrassen utan vill ut och resa och prova nya saker".

- Vi ska gå på djupet och driva frågor som berör målgruppen. Män kommer att läsa Plus Sverige, där finns saker som intresserar dem också.

Redaktionen ska bli sex man stark. Klara hittills är redaktionschefen Nalien Stålström, OTW, redaktionschef Susanne Berge, tidigare Allt i hemmet och Vi Föräldrar och layoutaren Ingela Westling från Redaktörerna.

Anna Björe, blir ekonomireporter. Ylva Yngvesson, Swedbank svarar på läsarfrågor.

Pris i butik: 45 kronor.

Payoff: Livet före 50 är bara uppvärmning.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.