Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trygga Hems marknadschef får sluta – efter bara 1,5 månad

Publicerad: 21 Februari 2011, 11:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Trygga Hems marknads- och försäljningschef Mats Nahlbom, som värvades vid årsskiftet, slutar. Hans ersätts av en före detta Försvaret-kommunikatör.


Mats Nahlbom värvades från Agria Djurförsäkring till larmleverantören Trygga Hem vid årskiftet. Redan nu lämnar han företaget – och ersätts av Johan Backarp, som tidigare arbetat med kommunikation inom Försvarsmakten.

Enligt Jonas Hallberg, vd på Trygga Hem, passade inte Mats Nahlboms bakgrund på större organisationer Trygga Hems profil och framtida utmaningar.

– Mats är en klippa och kan sina bitar, men vi behöver ha en entreprenör på det här bolaget. Vårt primära fokus är att hitta nya kunder och samarbetspartners, säger Jonas Hallberg till dagensmedia.se.

Trygga Hems omsättning ökade med 19 procent, till 57 miljoner kronor under 2010. Under samma period ökade bolaget sina medieinvesteringar med 50 procent.

– Vi har hittat en ganska smart modell för vår marknadsföring, med en bra mix med traditionell media och ett samarbete med Villaägarnas Riksförbund, där de kan erbjuda sina medlemmar en bra affär, medan vi kommer åt en väldigt intressant målgrupp.

– Under 2011 kommer vi att göra som 2010, och ha en bra mix av radio, tv, utomhus och odr. För oss handlar det mycket om att finnas top of mind, eftersom vi har svårt att påverka när kunden fattar sitt beslut. Vi måste finnas där som ett alternativ när behovet uppstår.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.