Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trygg-Hansa rullar ut två nya filmer i TV3 och TV4

Publicerad: 4 April 2007, 14:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

På måndag fortsätter Trygg-Hansas kampanj på temat rätt försäkrad med två nya reklamfilmer. Filmerna kommer att gå i TV3 och TV4 under resten av april.


- I början av kampanjen låg fokus på att informera om att vi skulle ringa alla våra kunder och kolla att de är rätt försäkrade. I de nya filmerna förtydligar vi ytterligare vad vi menar med att vara rätt försäkrad och ger exempel på vad vi kan hjälpa våra kunder med, säger Jessica Friberg, varumärkes- och marknadschef på Trygg-Hansa.

I de nya filmerna pratar medarbetare på Trygg-Hansa med varandra om sina bästa kundsamtal, och tittarna får bland annat se exempel på hur kundernas försäkringslösningar har förbättrats.

Trygg-Hansas rätt försäkrad-kampanj drog igång hösten 2006 och beräknas pågå i ett år. Under den tiden ska Trygg-Hansa ringa till alla sina 1,9 miljoner kunder för att kolla att de har ett lämpligt försäkringsskydd.

- Än så länge har vi hunnit ringa till 25 procent av kunderna och vi har fått extremt bra respons. Omkring 25 procent av fallen har lett till att kunderna har ändrat något i sitt försäkringsskydd, antingen bort en onödig försäkring eller att lägga till något som saknas, säger Jessica Friberg.

Rundringningen genomförs regionsvis och kombineras med löpande direktmarknadsföring- och printkampanjer i den aktuella regionen. Just nu är det kunderna i Stockholmsregionen som blir uppringda av Trygg-Hansa.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.