Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Trygg-Hansa kampanjar utomhus i sommar

Publicerad: 28 maj 2002, 10:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Med start i början av juni rullar Trygg-Hansa igång sin sommarkampanj som kommer att bli deras största på två år. Trygga-Hansa lägger 15 miljoner kronor brutto på kampanjen.


Försäkringsbolaget fortsätter sin marknadsföring med livbojen och pratbubblor som ger skadeförebyggande budskap.

- I sommar fokuserar vi mycket på båt- och sjöliv, säger Susan Göhlin, kommunikationschef på Trygg-Hansa.

Livbojen som tidigare varit lite präktig kommer i sommar att "flippa ut" och bli lite busigare och sommarglad.

- Ett av budskapen är "Älska mer, vi har bra barnförsäkringar", Så vill vi sälja försäkringar, säger Susan Göhlin.

Utomhus är som vanligt huvudmediet i Trygg-Hansas marknadsföring. Som komplement används lite dagspress och fackpress. Kampanjen är rikstäckande och kommer enligt Susan Göhlin att synas från Ystad till Haparanda.

Trygg-Hansa är sitt två år gamla koncept trogen, det vill säga samma tema med livboj och pratbubbla samt samma huvudmedium. Trygg-Hansas kampanj som gick i vår hade 81 procents uppmärksamhetsvärde, enligt Susan Göhlin.

- Vi har blivit belönade för att vi har tjajat. Samma medier, konsekventa och långsiktiga, säger Susan Göhlin.

Trygg-Hansa köper medier med hjälp av Mediekompetens. Reklambyrån bakom kampanjen är Aastroem & Co.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev