Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trygg Hansa går ut i storpitch - Le Bureau hänger löst

Publicerad: 10 April 2008, 06:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Trygg Hansa går ut i en nordisk reklambyråpith. Det betyder att Le Bureau kan tappa en av sina viktigaste kunder.


Trygg Hansa har efter snart två år med Le Bureau bestämt sig för att genomföra en reklambyråpitch. Nu söker Trygg Hansa en byrå som ska sköta reklamen i Sverige, Norge och Danmark.

- Det stämmer. Vi går ut i en nordisk upphandling, säger Malou Sjörin, pressansvarig på Trygg Hansa.

Le Bureau är inbjudna att deltaga i pitchen.

Efter att denna artikel publicerats ringer Malou Sjörin tillbaka med en nedtonad beskrivning av reklambyråpitchen.

- Det handlar inte om en formell pitch, utan vi har fört en dialog, både med våra befintliga byråer och externa byråer, om hur vi kan jobba mer integrerat över Norden, säger hon.

Tidigare har Trygg Hansa valt att jobba integrerat med pr över de nordiska länderna, genom pr-byrån Hill & Knowlton.

- Vi har en tydlig agenda att jobba nordiskt även på reklambyråsidan. Men det behöver inte, likt på pr-sidan, betyda att vi bara har en reklambyrå för hela Norden, säger Malou Sjörin.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.