Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trög försäljning för Finest

Publicerad: 14 Augusti 2008, 07:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Krog Media, som driver mingelsajten Finest.se, går med förlust. "Fenomenet Facebook" är anledningen, enligt bolaget.


Krog Medias vd Tozer Isrelcelik har tidigare sagt till Dagens Media att han räknade med att höja försäljningen för Krog Media från 3,3 miljoner kronor 2006 till mellan 4 och 4,5 miljoner kronor 2007. Det lyckades inte riktigt.

Istället blev siffran 3,5 miljoner kronor. Samtidigt suddades vinsten från 2006, 220.00 kronor, ut och Krog Media redovisar nu ett resultat på -193.000 kronor.

I bokslutet skriver bolaget att tanken med Finest är att fotografera unga människor på de åtta krogarna som är med och driver sajten. "Kan vi få ungdomarna att besöka sajten och stanna kvar och bygga upp ett förtroende så kommer medlemmarna givet kunna påverkas och ta del av krögarnas reklam såväl som externa annonsörers", skriver Krog Media.

Under 2007 gick sajten från att vara Sthlmsfinest till bara Finest. Tanken var att ta in krogar från städer som Göteborg, Kalmar och Norrköping. Men den nationella satsningen bromsades av Facebooks framfart. "Detta hämmar utvecklingen för Finest på kort sikt, men för framtiden ser det positivt ut", skriver vd Tozer Isrelcelik.

Under 2008 vill Finest nå ett besökarantal på 100.000 i veckan. Krogar som ingår i Finest nätverk är Café Opera, Hotellet, Solidaritet, The soap bar och Village. Krog Media ägs av krögaren Jesper Ahlbom, Aktiebolaget Operakällaren, Trade Invest Sweden och Rost Holding.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.