Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trimedia skrotar reklamavdelningen - fem får gå

Publicerad: 18 April 2007, 12:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Byrånätverket Trimedia skrotar sina reklamavdelningar på Trimedia och Citygate i Sverige. En handfull personer riskerar jobben.


- Framöver ska vi inom Trimedia och Citygate lägga ut mer av produktionen och kommer inte att erbjuda reklamlösningar i egen regi, säger Trimedias vd Lo Söderlund.

På Trimedia riskerar en ad, ad-assistent och en copy jobben.

- På Citygate tror jag det rör sig om två ad.

Om de får behålla jobben eller ej, vill inte Lo Söderlund berätta om.

- Det kan jag inte kommentera av respekt med enskilda individer. Det pågår samtal nu.

Trimedia ändrar delvis inriktning.

- Vi ska jobba gränsöverskridande och tar in externa kreatörer. Vår starkaste sida ligger inom strategisk kommunikation.

Trimedia och Citygate har tillsammans 30 personer anställda. Hur mycket byråerna drar in i byråintäkt vill inte Lo Söderlund uppge.

- Vi finns på börsen i London.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.