Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trigger lanserar Pripps nya öl

Publicerad: 8 Januari 2007, 10:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Trigger Momentum har tagit fram reklamen för Pripps nya ölmärke Blå. Kampanjen startar i slutet av januari.


Märket Blå har en burk i retordesign som byts några gånger per år. Innehållet är ljus lager, 3.5 procent och ölet ska säljas ute i butik.

- Blå är ett tillägg till vårt sortiment. Det är lite kaxigare och ska stärka hela varumärket Pripps, säger Anders Tegenkvist, marknadsdirektör på Carlsberg.

Byrån Trigger Momentum har tagit fram reklamen för kampanjen. Den ska gå i livsstilspress med start i slutet av januari och "några månader" framöver.

- Vi har främst en manlig målgrupp, säger Anders Tegenkvist.

Han vill inte närmare gå in på det kreativa utförandet och vill inte berätta hur stor budget kampanjen har.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.