Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tricorona tar in Westander

Publicerad: 4 juni 2009, 08:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Tricorona vill få fler företag att klimatkompensera. Nu tar de in pr-byrån Westander för att göra sitt erbjudande mer känt.


Tricorona är noterat på Stockholmsbörsen och jobbar bland annat med att hjälpa sina kunder med att minska sin klimatpåverkan. Bolagets huvudsakliga affär går ut på att hjälpa länder med deras åtaganden enligt Kyotoprotokollet.

Men Tricorona har även ett affärsområde som vänder sig till kunder som frivilligt vill se över sin klimatpåverkan. Nu ska pr-byrån Westander hjälpa Tricorona att bli mer kända så att fler kan ta del av deras erbjudande.

- Vi vill nå företag som frivilligt vill jobba med att sänka sin klimatpåverkan. Vi kan bidra med allt från revision av hur stor klimatpåverkan verksamheten innebär, till hur man sänker denna och klimatkompenserar för de utsläpp man inte kan få bort, säger Niels von Zweigbergk, vd och koncernchef på Tricorona.

Tricorona ska inte göra någon bred reklamkampanj, utan ska fokusera på riktade åtgärder. Westander får uppdraget att göra bolaget mer synligt.

- Det är en pr-byrå som har ett tydligt klimat- och miljöfokus och har en hög trovärdighet. De har också en bra förståelse för vad vi gör. De kände till oss innan vi kände till dem.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.