Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Treo går utomhus i väntan på ny reklamfilm

Publicerad: 30 Juli 2002, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Pharmacia vill nå semesterfirare med huvudvärk via Clear Channels utomhuspelare.


- Vi ville ha en kampanj under sommaren och det var många år sedan vi provade utomhus. Under juli månad har många semester och flera är ute och rör på sig vilket passar mediet bra, säger Elisabeth Thorén, produktchef för Treo på Pharmacia.

Huvudmediet för Pharmacias marknadsföring av Treo är sedan många år tillbaka tv, de brukar dock komplettera med andra medier vilka nästan uteslutande varit radio och print de senaste åren.

- Reklamfilmen har gått lite för mycket och för att få den uppmärksamhet vi ville kändes det som att ett annat medium skulle ge mer energi. Vi kommer att avvakta tv tills vi får klart en ny reklamfilm vilket är på gång, säger Elisabeth Thorén.

Kampanjen går på utomhuspelare via Clear Channel vecka 30 och 32. Vecka 32 kommer pelarna även att kompletteras med tunnelbanereklam i Stockholm på de tolv största stationerna. Kampanjen visar olika saker som kan ge huvudvärk, till exempel börssidor och parkeringsboter. Payoffen är som vanligt "Huvudvärk kan komma plötsligt. Treo hjälper snabbt och effektivt."

Händer det något annat med Treo och dess varumärke?

- Det är lite för tidigt att prata om det just nu, vad som gäller nu är att vi håller kvar vid den idé och payoff vi använt oss av sedan en tid tillbaka, säger Elisabeth Thorén.

Reklambyrån bakom kampanjen är Garbergs, mediebyrå är Zenith Media. Pharmacia avslutade sitt samarbete med Zenith Media till förmån för OMD den sista juni, men utomhuskampanjen hamnade kvar i en övergångsperiod.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.