Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tre nya dagliga i TV3s hösttablå

Publicerad: 11 Juni 2002, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

TV3 bygger en helt ny daglig tablå till hösten - nu vill nygamla chefen Petter Nylander flirta med tjejerna. Borta är både Baren och Vita lögner. In kommer prat, skvaller och drömmar.


På förkvällen lägger TV3 den nya pratshowen Hannah, med Hannah Widell som programledare. TV3 har köpt 48 avsnitt av programmet från produktionsbolaget Titan. Det sänds 18.20 fyra vardagar i veckan.

- Vi har gjort en totalt genomvetenskaplig undersökning av hur programmet uppfattas av tittarna och har fått enormt bra respons, säger Petter Nylander, som återinträder som vd för TV3

i Sverige efter att Göran af Klercker fick avgå häromdagen.

TV3 startar även ett nytt, ungt kvinnligt aktualitetsmagasin som sänds dagligen på prime time.

- Det blir en blandning mellan Silikon, Se & Hör, TV3 Direkt och Aftonbladets Puls.

När detta skrivs är det inte klart vem som blir programledare.

- Men det blir fler än en, säger Petter Nylander.

Programmets spelas in i TV3s egna inspelningslokaler med hjälp av inhyrda producenter.

De två nya dagliga programmen riktar sig framförallt till en yngre, kvinnlig publik.

- Vi vill flirta med den målgruppen, den är viktig för oss.

Till hösten blir det också premiär för TV3s talangjakt "Drömfabriken". Programmet produceras av Strix och spelas in i Skara. Detta efter att 12-16 talanger sållas fram via en castingturné som går i hela Sverige under sommaren. Talangerna får skriva egna låtar eller också förses de med nyskrivet material eller "klassisk hitmusik". Talangerna drillas sedan av Bert Karlsson och hans stall. TV3 och Strix arbetar också på en idrottsshow med arbetsnamnet Landslagskampen. Formatet bygger på att olika landslag tävlar med varandra i sporter som de inte behärskar. Det spekuleras i att Kupolen i Borlänge blir inspelningsplats.

- Det är inte till hundra procent spikat att vi gör programmet.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.