Tre lanserar nytt företagskoncept

Först ut i Tre Företags contentsatsning är frisörkedjan Creative Headz.

Foto: TRE

Contentformatet "Tre Möter" ska lyfta och ge råd till mobiloperatörens företagskunder.

Mobiloperatören Tre lanserar konceptet "Tre Möter", som är endel av mobilaktörens företagserbjudande Tre Företag. 

Konceptet är ett contentformat som lyfter Tres företagskunder och deras vardag. Genom inspirationsfilmer, mikropodcasts och berättelser ska satsningen öka kännedomen för Tre Företag.

Matylda Lovenvall är chef för produktutveckling och marknad på Tre Företag:

– De företagskunder som idag attraheras av Tre är innovativa entreprenörer. För att nå ut till dem behöver vi komplettera de traditionella kanalerna med intressant och modernt innehåll som engagerar. Med Tre Möter vill vi inspirera andra entreprenörer och företag på sin resa.

Först ut är frisörkedjan Creative Headz. Allt innehåll kommer att finnas på Tre:s sajt och spridas i egna kanaler.

Tre Möter har tagits fram tillsammans med OTW, som utvecklat ursprungsidéerna till ett koncept som ska öka kännedomen kring Tre Företag, och skapar mervärde för företagare genom konkreta råd för att ta verksamheten dit man vill.

- OTW är en kreativ byrå som förstår vad vi vill åstadkomma och bygga vidare på. De är snabba, flexibla och professionella. Jag tror oerhört starkt på det här konceptet och vi har en spännande lista med företag som vi kommer att porträttera, säger Matylda Lovenvall.

Tre Företag har under 2018 omarbetat företagserbjudandet, förstärkt säljorganisationen och uppdaterat kunderbjudandet. Contentstrategin är en del av ett nytt kommunikationskoncept som ska stötta mobiloperatörens affärssatsning för 2019.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-12-14 09.48

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: