Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tre lanserar Kvarteret

Publicerad: 25 November 2008, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Ett idylliskt kvarter har huvudrollen i Tres nya kommunikationsplattform, som ska hjälpa mobilenoperatören att nå en bredare målgrupp. "Vi står för vardagsromantik, motsatsen till vardagstristess", säger Gina Azaric, marknadschef för privatkunder på Tre. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se.</b>


Nyinflyttade Josefine i Tres nya kvarter. I dag, tisdag, är det premiär för den nya kommunikationsplattformen, som tagits fram tillsammans med reklambyrån Scholz & Friends. Tre vill gå från ett utpräglat ungdomsvarumärke, till att nå en bredare målgrupp, av 20-49-åringar.

- I lanseringen av Tre vände vi oss till ungdomar eftersom de är snabba att ta till sig nya tjänster. Nu har 3G mognat och vi har ett bredare sortiment, och det är dags att vi anpassar kommunikationen, säger Gina Azaric.

Den nya kommunikationen bygger på ett fiktivt kvarter med en rad karaktärer. Huvudmedier är tv, webb och print. I dag är det premiär för den första reklamfilmen, som presenterar karaktärerna. De närmast följande filmerna handlar om Josefine, som är nyinflyttad i kvarteret.

- Vi kommer att lära känna alla karaktärer i kvarteret allteftersom.

Utöver målet att bredda målgruppen vill Tre få in sina tjänster och produkter i ett vardagssammanhang.

- Ett kvarter är optimalt eftersom kommunikation med mobilen är ett vanligt inslag i vardagen, säger Gina Azaric som beskriver kampanjen som vardagsromatisk.

- Vi skildrar det livet vi skulle vilja ha. Det är så vi ser på vårt varumärke, vi står det det sprudlande i tillvaron, inte för vardagstristessen.

Fram till jul sänds fyra filmer i Kanal 5, Kanal 9, TV3, TV6, TV8, Discovery och MTV. Tre sponsrar även en rad program i TV3 med unga tjejer som målgrupp.

Filmerna är kopplade till webben, där man bland annat kan hälsa på i kvarterets Tre-butik och pruta med butiksinnehavaren Pierre. På kampanjsajten erbjuds också 15 minutes of fame tillsammans med Expressen. Befintliga kunder kan skicka hälsningar till nära och kära som publiceras under 15 minuter på Expressen.se.

Arbetsgrupp:

Byrå: Scholz & FriendsArbetsgrupp: Zeke Tastas, kreativt ansvarigYasin Lekorchi, AD, Leo Dahlin copywriter, Anna Sanchez produktionsledare,Petronella Panérus, projektledareMarcus Lundquist, ad-ass, Erik Olsson, digital director

Filmbolag: Camp David, Robert Jitzmark, Sebastian Reed regissörer, Stefan Falk producent, Linus Sandgren, filmfotograf

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.