Gå direkt till textinnehållet

Tre kronor till Göteborg

Max Hallenberg lämnar Vizeum för Tre kronor.

Foto: Press

UPPDATERAD. Tre kronor öppnar upp kontor i Göteborg och knycker byråchef från Vizeum. "Det finns fortfarande många kunder som inte jobbar med mediebyråer här", säger Max Hallenberg, som ska leda det nya kontoret.

Mediebyrån Tre kronor expanderar och startar kontor i Göteborg. Chef för det nya kontoret blir Max Hallenberg som senast kommer från rollen som byråchef på Vizeum där han arbetat i 17 år. När möjligheten dök upp att få starta upp ett helt nytt kontor för Tre kronors räkning var chansen för intressant att tacka nej till. 

– Tre kronor har ett intressant varumärke och kunderbjudande. Jag har hjälp till att driva upp Vizeums affär de senaste åren men jag är nyfiken på hur det är att göra det från scratch. 

Vilka tillväxtmöjligheter finns det i Göteborg?

– Det finns fortfarande många kunder som inte jobbar med mediebyråer här och marknaden består inte heller bara av Göteborg utan hela Västsverige egentligen. Det finns även flera kundbolag som har en stark närvaro i Göteborg, så det finns att göra här, säger han. 

Hur upplever du konkurrensen?

– Den är hård, både från nätverksbyråer och privata byråer. Men jag tror att vi har möjlighet att komma med snäppet mer kvalitativ rådgivning och förhoppningsvis vara snäppet duktigare på att bygga bra och goda kundrelationer. 

Tre kronor arbetar sedan tidigare med Hornbach med säte i Göteborg. Max Hallenberg säger även att fler kundprojekt är på gång, vilka dessa är kan han inte avslöja ännu. 

Att hitta rätt personal ser Max Hallenberg som en av de största utmaningarna inledningsvis. 

– Nu från början är det kanske extra viktigt att hitta rätt personligheter som också delar de värderingar Tre kronor har kring hur man skapar kundvärde. Den andra utmaningen ligger i att lyckas attrahera nya kunder, både de som har och inte har byråer. 

Verksamheten drar igång i mitten av mars och Håkan Jerner, vd på Tre kronor, säger att de inom den närmsta tiden kommer arbeta med att visa Göteborg vad Tre kronor har att erbjuda.

– Vi har tittat på Göteborg under en period och vi ser stora möjligheter med den marknaden. Vi klickade väldigt bra med Max eftersom vi har samma sätt att se på affärer och hur vi ska jobba med kunderna, säger Håkan Jerner till Dagens Media angående expansionen. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2019-01-29 12.28

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: