Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tre driver med sina misstag i femårskampanj

Publicerad: 21 April 2008, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Mobiloperatören Tre fyller fem år i maj och firar med en omfattande jubileumskampanj. Med humor erkänner mobiloperatören sina barnsjukdomar - men betonar att det nu känns kalas. <b>Se en av filmerna på Dagens Media</b>.


- När vi startade gick allt så snabbt och vi var inte riggade att ta hand om alla nya kunder, men nu vill vi visa att ynglingen blivit stor. Även om vi fått flera utmärkelser på senare tid så är det många som inte vet hur bra vi är, säger Gina Azaric, marknadschef för privatsidan på Tre.

I dag startar mobiloperatörens jubileumskampanj och den rullar till början av juni. De fem åren firas med fem olika kalaserbjudanden som också lyfts fram i kampanjen.

- Rent varumärkesmässigt vill vi berätta att Tre funkar riktigt bra nu. Med våra kalaserbjudanden vill vi också välkomna folk att bli kunder, säger Gina Azaric.

Mobiloperatörens reklambyrå Scholz & Friends står bakom upplägget och Mindshare är mediebyrå. I kampanjen ingår fyra filmer som ska gå i TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9 och MTV. Camp David har producerat de svenska filmerna.

- Filmerna handlar om att lära sig saker första gången. Med humor visar de till exempel hur man börjar rida och hästen vägrar röra sig eller när man som liten lyfter en väska och trillar. Handen på hjärtat så har vi gjort våra misstag, men nu känns det kalas, säger Gina Azaric.

Det blir också annonser i dagspress, till exempel DN, SvD, GP, Sydsvenskan, Metro och Punkt SE. Dessutom syns kampanjen på flera stora sajter som Aftonbladet.se och Tre-butikerna rustas för kalas. Målgruppen är kvinnor och män 20-44 år.

Hur många nya kunder räknar ni med?

- Det får jag inte berätta, men det är många.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.