Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tre Clio-priser till Farfar och North Kingdom

Publicerad: 19 Maj 2008, 10:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Farfar tog hem tre priser vid prestigefulla Clio Awards, alla i kategorin Interactive. Ett silver och ett brons för Nokia N-gage, och ett brons för Emotional Cities.


Även North Kingdom vann tre priser. Två av dem, varav ett guld, tillsammans med Goodby, Silverstein & Partners för kunden California Fluid Milk Processors Advisory Board. Dessutom kammade byrån hem ett brons för Coca-Cola Zero.

Här är alla svenska vinnare

Print

BronzeFoodsMcDonaldsExtra Large CoffeeDDB Stockholm, Stockholm

Interactive

GoldAnimationCalifornia Fluid Milk Processors Advisory BoardGet the Glass Online game - SiteGoodby, Silverstein & Partners, San FranciscoNorth Kingdom, Stockholm

SilverBrand BuildingCalifornia Fluid Milk Processors Advisory BoardGet the Glass Online game - SiteGoodby, Silverstein & Partners, San FranciscoNorth Kingdom, Skellefteå

SilverArtistic TechniqueNokia N-GageGet Out and PlayFarfar, Stockholm

SilverBrand BuildingStella ArtoisLe CourageLowe Brindfors, Stockholm

SilverStudentMagliteLiteartBerghs School of Communication, Stockholm

BronzeBrand BuildingCoca-Cola ZeroThe Coke Zero GameNorth Kingdom, Skellefteå

BronzeInnovative Use Of TechnologyEmotional CitiesEmotional CitiesFarfar, Stockholm

BronzeOnline GamesNokia N-GageGet Out and PlayFarfar, Stockholm

BronzeVideo/Moving ImageStella ArtoisLe CourageLowe Brindfors, Stockholm

BronzeBanner/display adsLangley TravelOn-Line Skiing ExperienceGoss, Gothenburg

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.