Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tre butikstv-företag blir ett

Publicerad: 28 Januari 2002, 06:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

De tre butiksreklamföretagen Videoidé, Nextvision och Attention Media fusionerar. Det nya företaget säger sig kunna erbjuda butiks-tv i 260 butiker i landet.


- Nextvision har kompetensen inom den digitala tekniken medan Videoidé har jobbat hårdare med försäljning och produktion av reklamfilmer. Istället för att jobba på varsitt håll får vi tillsammans en stark position på marknaden, säger Frank Hallberg, vd för det nya företaget.

Videoidé finns med monitorer i kassalinjen i totalt 145 butiker i landet. Nextvision har 145 monitorer monterade ute i butikerna. Efter fusionen finns systemen i 260 butiker. 30 butiker har idag båda systemen och Frank Hallberg hoppas att 40 till 50 butiker ska ha parallella system innan årets slut. Företaget ska också expandera.

- I år ska vi bara fokusera på Sverige i expansionen, men senare tittar vi även på expansion i Norge, Finland och Danmark, säger Frank Hallberg.

Vad det nya företaget ska heta är inte klart.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.