Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Traditionella medier upp 22 procent i maj

Publicerad: 30 Juni 2000, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Bio och utomhus ökar mest i IRMs siffror över nettoförsäljningen för traditionella medier i maj, jämfört med samma period 1999. Under årets första fem månader ökade radio och tv mest.


Totalt ökade dagspress, populärpress, fackpress, tv, radio, bio och utomhus

försäljningen med 14 procent till sammanlagt 7.3 miljarder kronor under januari

till maj i år.

Under maj ökade försäljningen ännu mer, med strax under 22 procent, till 1,8

miljarder kronor. IRMs siffror bygger på uppgifter om nettoförsäljningen från

medierna själva. I tv ingår Kanal 5, TV3 och TV4. IRM har inga siffror för 1999

för populärpress och fackpress.

Här är siffrorna:

maj 2000

Dagspress: 1012 miljoner kronor (+19,2 procent)

Populärpress: 58 (-)

Fackpress: 131 (-)

TV: 410 (+24)

Radio: 64 (+28,4)

Utomhus: 97 (+34,2)

Bio: 5 (+62,2)

Totalt: 1.777 (+21,8)

januari-maj:

Dagspress: 4.136 miljoner kronor (+12,1 procent)

Populärpress: 262 (-)

Fackpress: 582 (-)

TV: 1.710 (+17,6)

Radio: 239 (+22,6)

Utomhus: 334 (+13,7)

Bio: 27 (-1,2)

Totalt: 7.290 (+13,9)

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.