lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tradera byter system och format

Publicerad: 2 september 2008, 10:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

När Tradera tidigare i somras bröt samarbetet med Clear Channel utlovade sajten stora förbättringar för annonsörerna. I dag lanseras förändringarna.


OE

Ola Eriksson


Annonssajten Tradera har tidigare inte använt branschens standardiserade annonsformat.

-Det blir en extra tröskel om man inte använder standardformaten. När man inte är störst på marknaden så har man inte lyxen att kunna driva egna format, säger Gustav Gyllenhammar, affärsutvecklingschef på Tradera.

Från och med i dag använder sajten istället panorama och widescreenformat på samma sätt som många andra sajter gör. Uppdateringen av sajten innebär också att Tradera sparkat ut annonssystemet Adtech, ett system som används av Clear Channels samarbetspartners. Nytt system är istället Real Medias Open Adstream. Bytet innebär också att sajten inför djupare målgruppssegmentering.

-Förutom kategorier kan annonsörerna numera också styra annonser utifrån geografisk placering, kön och ålder, säger Gustav Gyllenhammar.

Tradera samarbetar sedan i somras med Admore media sales för annonsförsäljning.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev