Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Toyota marknadsför ny kåk för dryga miljonen

Publicerad: 18 Augusti 1999, 12:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

I helgen försöker Toyota att dominera medierna i Göteborg med omnejd. Bilföretaget ska gå tungt i TV4 lokalt och har köpt helsidor i Göteborgs-Posten. Dessutom har Toyota köpt all reklamtid under fyra dygn i Rix FM Göteborg. Syftet är att få folk till Toyotas nya bilanläggning.


I måndags startade Toyota i Göteborg kampanjen med annonser i Göteborgsposten

samt spottar i Mix Megapol, NRJ och Radio City och i TV4 Göteborg.

Under veckan har bilföretaget trappat upp annonseringen i samtliga medier, för

att under helgen, då den nya anläggningen invigs, ha en topp. I Radio City, Mix

Megapol och NRJ kommer Toyotas spottar att höras 20 gånger per dag. I Rix FM

Göteborg blir Toyota ensam annonsör under torsdag till och med söndag och i TV4

Göteborg ska det gå åtta Toyotaspottar per dag.

- Vi har lagt ner två bilhallar och byggt en helt ny anläggning. Kampanjens

syfte är att få folk att veta att vi har flyttat, säger Tommy Witedal,

marknadschef på Toyota Göteborg.

Nästa vecka trappas annonseringen ner och avslutas.

Totalt sett satsar Toyota lika mycket i TV, radio och press.

- Troligtvis är det den största radiosatsningen någonsin i Europa av ett

enskilt företag och kampanjen totalt kommer att kosta mellan en och en och en

halv miljon kronor, säger Tommy Witedal.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.