Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tittartapp för Melodifestivalen

Publicerad: 16 Februari 2009, 10:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Melodifestivalens andra deltävling lockade 3,0 miljoner tittare.


Majoriteten av tittarna var kvinnor och de två största målgrupperna var 40-59 samt 60 plus.

TV4 satte den brittiske underhållningsserien "Tre män i en ny båt" mot schlagerfestivalen. Det programmet lockade 171.000, vilket är något fler än Kanal 5:s "America's funniest home videos", som sågs av 156.000 personer samma tid.

Den första delfinalen i Melodifestivalen sågs av 3,3 miljoner.

Alla siffror kommer från MMS.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.