Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tittarrekord för TV4s Halv åtta hos mig - klart med ny säsong

Publicerad: 26 November 2008, 13:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

TV4s matlagningsreality Halv åtta hos mig slog tittarrekord igår. Nu beställer TV4 en andra säsong av Anna Carrfors Bråkenhielm.


Halv åtta hos mig samlade 505.000 tittare igår klockan 19.30, vilket är nytt tittarrekord för programmet, som hittills har sänts i 26 episoder av 32.

- Det är första gången vi är över halvmiljonen, de flesta dagarna har vi legat mellan 400.000 och 450.000 tittare. Det är givetvis väldigt roligt men också ganska väntat eftersom vi har trott att programmet skulle växa över tid, säger TV4s projektledare Lotta Beck-Remnes.

TV4-programmet spöar därmed TV3s och Kanal 5s 19.30-program ganska rejält. TV3s Sjukhuset drog igår 390.000 tittare, medan Kanal 5s Vänner lockade 190.000 tittare.

Halv åtta hos mig är dock relativt svagt i de yngre målgrupperna. Programmet samlade igår 4,5 procent av alla mellan 15 och 39 år, vilket motsvarar 135.000 tittare i åldersgruppen.

Vänners rating i målgruppen 15-39 år var 4,1 procent, och motsvarande siffra för Sjukhuset var 3,2 procent.

På TV4, som siktar på att locka 12-59-åringar, är glädjen stor över tittarutvecklingen för Halv åtta hos mig. En ny säsong är nu beställd av Anna Carrfors Bråkenhielms produktionsbolag Silverback.

- Nästa säsong går igång i vår men jag kan inte berätta exakt när. Vi kommer inte att göra några direkta förändringar i programmet men vi ska naturligtvis besöka andra platser i Sverige än vi har varit på nu, säger Lotta Beck-Remnes.

Halv åtta hos mig sponsras av bingovarumärket Bertil, Duka, 118 100, och Mr Jet.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.