Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Titan ger ut Melodifestivalmagasin

Publicerad: 19 November 2001, 10:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Den 15 januari kommer tidningen Schlager. Titan Publishing slår mynt av Melodifestivalen med en 132-sidig oneshot med en upplaga på 50.000 exemplar.


Innehållet i Schlager ska bestå av information om svenska artister,

schlagerhistorik och fakta kring Medlodifestivalen. Tidningen ska distribueras

av Tidsam och finnas i butik från 15 januari till andra mars, då finalen

genomförs.

Ansvarig redaktör för Schlager är Ann Söderlund, tidigare chefredaktör för Solo

och Silikon.

Priset för en helsida blir 36.000 kronor.

- Vi välkomnar de flesta annonsörer gladeligen. Dock hoppas jag att vi får med

oss "folkliga" budskap, i och med att målgruppen är så bred. Men bland annat

musik, snacks, elektronik och liknande känns rätt för produkten, säger Louis

Ekehammar, annonschef på Titan.

Övriga priser: Uppslag, 65.000 kronor, halvsida 20.000 kronor och kvartssida

12.000 kronor.

Schlager distribueras i en riksupplaga samt fyra lokala upplagor för de orter

som huserar delfinalerna i Melodifestivalen, Sundsvall, Falun, Norrköping och

Växjö. Där får tidningen en 16-sidig inbunden bilaga som fungerar som program

för tävlingen. Upplagorna för de lokala editionerna är mellan 5.000 och 7.000

exemplar.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.