Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tips och inspiration

”Delar du ut utbudsreklam till de kunder som redan står i kön till butiken?”

”Delar du ut utbudsreklam till de kunder som redan står i kön till butiken?”

Vi hör allt fler företaget berätta om digitala framgångssagor. I själva verket är risken stor att de betalar mer för mindre – utan att veta om det. Det skriver Fredrik Hallberg i en analys.

Publicerad: 17 Mars 2020, 09:55

Ämnen i artikeln:

Fredrik Hallberg

”All kommunikation, i synnerhet om den placeras alltför nära butiken och inte når ut till tillräckligt många nya kunder, riskerar att tillgodogöra sig befintlig basförsäljning”, skriver Fredrik Hallberg.

Varför annonserar tech-giganter som Google, Facebook, Amazon, Apple, Uber, Mailchimp, Airbnb och Snapchat brett? Varför kommunicerar nya digitala utmanare som Boozt, Zalando, Flygresor, Momondo, Betsson och Unibet på samma sätt?

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.