Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tips och inspiration

”Delar du ut utbudsreklam till de kunder som redan står i kön till butiken?”

”Delar du ut utbudsreklam till de kunder som redan står i kön till butiken?”

Vi hör allt fler företaget berätta om digitala framgångssagor. I själva verket är risken stor att de betalar mer för mindre – utan att veta om det. Det skriver Fredrik Hallberg i en analys.

Publicerad: 17 mars 2020, 09:55

Ämnen i artikeln:

Fredrik Hallberg

”All kommunikation, i synnerhet om den placeras alltför nära butiken och inte når ut till tillräckligt många nya kunder, riskerar att tillgodogöra sig befintlig basförsäljning”, skriver Fredrik Hallberg.

Varför annonserar tech-giganter som Google, Facebook, Amazon, Apple, Uber, Mailchimp, Airbnb och Snapchat brett? Varför kommunicerar nya digitala utmanare som Boozt, Zalando, Flygresor, Momondo, Betsson och Unibet på samma sätt?

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.