Gå direkt till textinnehållet

Tillskott på Omnicom: lanserar ny kreativ byrå

Jonas Lyckstedt och Emil Thelander leder Omnicoms nya byrå Drum.

Foto: Pressbild

Omnicom Media Group lanserar den kreativa byrån Drum i Sverige.

Drum finns redan med kontor i både London och Köpenhamn, och har de senaste åren vunnit priser inom Content Marketing i internationella tävlingar som Cannes Lion. Byrån står bland annat bakom formatet "Porsches Carpool Karaoke" tillsammans med James Corden.

 - De senaste åren har affären kring innehållsskapande och kreativa kampanjer ökat stort inom branschen. Vi ser att det blir alltmer viktigt för annonsörer att hitta nyskapande sätt att exponeras på. Därför väljer koncernen nu att lansera Drum, en kreativ byrå med fokus på innovativt innehåll, säger Ali Tajbakhsh, som är vd på Omnicom i Sverige.

Drum i Sverige kommer att ledas av Emil Thelander som blir operativ chef och Jonas Lyckstedt som blir kreativ chef. Byrån består redan idag av ett team på tolv personer och arbetar med ett 20-tal kunder.

 Byråns operativa chef Emil Thelander, som tidigare var kreativ chef på OMD, kommenterar:

- Tillgången till insikter, data och partnerskap samt duktiga medarbetare bäddar för en fin start för Drum.

 Tanken med Drum är att hjälpa ambitiösa varumärken att bygga upp och förädla sin kommunikation i egna och andras kanaler. Byrån kallar det för storybuilding eftersom skapandet ofta sker tillsammans med uppdragsgivare och deras kunder.

  Jonas Lyckstedt:

- Vi vill ge de bästa förutsättningarna att få innehåll att sprida sig. Att arbeta med människor och deras relation till varumärken, vare sig det är här och nu eller imorgon, handlar om att veta och förstå. Inte tro. Därifrån skapar vi kreativitet.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-11-15 07.12Uppdaterad 2018-11-15 07.32

Dela artikeln: