Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 28 April 2000, 06:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30
Tidningen Vis form och innehåll ska få en upplyftning. Med nytt utseende och mer livsstils- och relationsbaserat material hoppas tidningsledningen hitta fler annonsörer och fler och yngre läsare.
- Målet är att komma upp i 65.000 i upplaga inom fem år, men vi måste vara
realistiska också. Det är tuff konkurrens därute, säger Göran Gynne,
chefredaktör på Tidningen Vi.
Det är tio år sedan Tidningen Vi senast genomgick en omgörning. Då var
förändringen radikal. Lika radikalt blir det inte den här gången.
- Vi tycker inte att det är något större fel på layouten men vi har inte hittat
rytmen i innehållet. Vi ska byta typsnitt, men logotypen rör vi inte, den är
helig, säger Göran Gynne.
I samband med omgörningen ska tidningen få mer innehåll som rör livsstil och
relationer. Även kulturinnehållet förstärks, tidningens själ är Göra Gynne
nämligen noga med att behålla.
- Läsarundersökningar visar att våra läsare vill läsa om relationer och
livsstil men också är väldigt intresserade av kultur. Vi vill vara ett
alternativ för folk som vill ha lite mer djup och är intresserade av kultur och
samhälle.
Tidningen Vi i ny form lanseras i oktober. Samtidigt blir tidningen föremål för
en större marknadsföringskampanj vars detaljer inte är klara än. Målet är att
nå ut till en något yngre publik.
- Vi siktar in oss på 35 år och uppåt och hoppas att annonsörer ska förstå att
det är de här grupperna som är intressanta eftersom de är köpstarka, säger
Göran Gynne.
Det är Neomedia som fått uppdraget att göra om Tidningen Vi.
Tia Jumbe