Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tidningen Vi i ny skepnad ska attrahera yngre

Publicerad: 28 April 2000, 06:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

Tidningen Vis form och innehåll ska få en upplyftning. Med nytt utseende och mer livsstils- och relationsbaserat material hoppas tidningsledningen hitta fler annonsörer och fler och yngre läsare.


- Målet är att komma upp i 65.000 i upplaga inom fem år, men vi måste vara

realistiska också. Det är tuff konkurrens därute, säger Göran Gynne,

chefredaktör på Tidningen Vi.

Det är tio år sedan Tidningen Vi senast genomgick en omgörning. Då var

förändringen radikal. Lika radikalt blir det inte den här gången.

- Vi tycker inte att det är något större fel på layouten men vi har inte hittat

rytmen i innehållet. Vi ska byta typsnitt, men logotypen rör vi inte, den är

helig, säger Göran Gynne.

I samband med omgörningen ska tidningen få mer innehåll som rör livsstil och

relationer. Även kulturinnehållet förstärks, tidningens själ är Göra Gynne

nämligen noga med att behålla.

- Läsarundersökningar visar att våra läsare vill läsa om relationer och

livsstil men också är väldigt intresserade av kultur. Vi vill vara ett

alternativ för folk som vill ha lite mer djup och är intresserade av kultur och

samhälle.

Tidningen Vi i ny form lanseras i oktober. Samtidigt blir tidningen föremål för

en större marknadsföringskampanj vars detaljer inte är klara än. Målet är att

nå ut till en något yngre publik.

- Vi siktar in oss på 35 år och uppåt och hoppas att annonsörer ska förstå att

det är de här grupperna som är intressanta eftersom de är köpstarka, säger

Göran Gynne.

Det är Neomedia som fått uppdraget att göra om Tidningen Vi.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.