Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tidningen Vi byter säljbolag

Publicerad: 27 maj 2002, 07:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Tidningen Vi har sagt upp samarbetet med Avisator efter att säljbolaget såldes till Provisa. I stället får DA Media uppgiften att öka annonsförsäljningen till 3,5 miljoner kronor i år.


- Vi tyckte inte att försäljningen utvecklades som det var tänkt efter att Avisator såldes till Provisa, säger George Högsander, vd på Vi. Vi har blivit uppvaktade av ett antal olika säljbolag, och DA Media kändes rätt.

George Högsander var mer nöjd med Avisator före försäljningen.

- Det gick på rätt väg. Vi hade en försäljningsutveckling som båda parter var överens om.

Nu får Da Media, som också säljer på Kommunalarbetaren, Seko-magasinet och Dagens Arbete, uppgiften att lyfta försäljningen för Vi.

Förra årets annonsförsäljning på 2,8 miljoner kronor ska öka till 3,5 miljoner kronor i år.

- Målet är att nå 5-6 miljoner på 2-3 års sikt.

En helsida kostar 25.000 kronor. Tidningen Vi har en upplaga på drygt 50.000 ex och en räckvidd på 222.000 läsare i senaste Orvesto Konsument.

Vi har prenumerationer som största intäktskälla och räknar med en omsättning på 35 miljoner kronor under 2002.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev