Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tidning ska stärka Hammarbys varumärke

Publicerad: 11 December 2001, 09:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Innerstadspress, Hammarby IF och Hammarby Fotboll startar tillsammans tidningen Bajenland. Upplagan blir 82.000 exemplar och tidningen ska delas ut varje vecka som bilaga i lokaltidningen Södermalmsnytt.


- Syftet med tidningen är att öka engagemanget kring Hammarby; få mer publik på

matcherna, fler medlemmar och vårda varumärket, berättar Innerstadspress vd

Roland Tipner.

Bajenland ska innehålla nyheter, reportage och bevakning av alla Hammarby IFs

idrotter. Tonvikt ska dock ligga på fotboll.

Ungefär 170.000 personer boende på Södermalm och Gamla Stan samt sponsorer och

medlemmar ska få möjlighet att läsa tidningen.

- Om vi får under 120.000 läsare blir jag besviken, säger Roland Tipner.

Packningsgraden i tidningen blir 50 procent och ett par annonsörer är redan

klara till första numret, vilka de är vill Roland Tipner inte säga. En

helsidesannons kostar cirka 25.000 kronor.

Det första numret av Bajenland kommer i slutet av mars 2002.

Malin Jöud

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.