Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tidigare Carlsberg-chef till Sveriges Annonsörer

Publicerad: 21 februari 2007, 04:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Niklas Forser har under hösten fört diskussioner med Sveriges Annonsörer. Nu står det klart att han går in som strategirådgivare för organiationen.


Niklas Forser har tidigare bland annat jobbat som marknadsdirektör på Carlsberg. För cirka ett år sedan sade han upp sig för att starta eget som konsult.

Vad ska du göra som rådgivare?

- Jag ska hjälpa medlemmarna med deras strategier. Jag tycker att Sveriges Annonsörer gör ett intressant arbete med att titta på hur man ökar effekterna av marknadskommunikationen, säger Niklas Forser.

Vad lockade med Sveriges Annonsörer?

- Annonsörerna lägger cirka 59 miljarder kronor på marknadsföring, varav 20 procent går till konsultkostnader och produktion. Vi får för dålig effekt för pengarna och en stor del placeras på känsla.

Sveriges Annonsörers vill belysa hur viktigt det är med strategi i ett företag.

- Utan en väl genomtänkt strategi som hänger ihop med företagets mål blir inte kommunikationen så bra som den skulle kunna bli. Därför vill vi lotsa medlemmarna rätt och ge dem en genomlysning av sina strategier, säger Elisabeth Thörnsten, informationschef på Sveriges Annonsörer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.