Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Theréz Randquist går till SPP

Publicerad: 12 Februari 2008, 06:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Theréz Randquist, tidigare vd för reklambyrån Momentum, blir kommunikationsdirektör på pensionsbolaget SPP.


Positionen som kommunikationsdirektör på SPP är nytillsatt och Theréz Randquist handplockades för tjänsten.

- Jag kommer från kundsidan från början och har jobbat på både Trygg Hansa och SEB, så för mig är det här steget inget konstigt.

SPP tillhörde tidigare Handelsbanken men köptes i december 2007 av norska Storebrand. När SPP blev ett eget varumärke blev det också nödvändigt att se över den egna kommunikationen.

- SPP är ett av Sveriges äldsta varumärken men det har legat i träda en längre tid. Med den nye ägaren Storebrand ska de satsa igen och det jag tycker är mest spännande är SPPs syn på kommunikation som ett strategiskt ledningsinstrument.

Hur ser du på varumärker SPP i dag och hur kan det förbättras?

- Jag tillträder inte tjänsten förrän senare i vår och väljer att avvakta med svar till dess. Jag tror att varumärket mår bra men det kan alltid bli bättre. Varumärkesarbete är en konstant process.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.