Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

The Voice byter utseende

Publicerad: 13 Augusti 2008, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Prosieben-kanalen The Voices utseende har varit spretigt och attraherat för unga tittare. Därför gör kanalen om hela sin grafiska profil. "Det är ett jättearbete som pågått sedan före nyår", säger Bo Thorp, programchef The Voice. <b>Se rörlig bild på den nya profilen på Dagensmedia.se</b>


Läs mer om The Voices nya profil och ungdomskanalernas kamp i Dagens Media nr 13 2008. Tv-husen har under 2008 trappat upp kampen om de unga tittarna. MTV har efter en svajig höst lyckats höja sina siffror tack vare dejtingprogram, Tila Tequila och långköraren Pimp my ride. ZTV, som sedan 2006 legat i dvala, gjorde en total relansering i februari och gick bort från att vara en renodlad musikkanal.

The Voice går nu till motattack. Från och med den 18 augusti har The Voices samtliga kanaler - webb, tv och radio - en helt ny grafik. Allting utom loggan har ritats om och den nya grafiken ska även synas i marknadsföringen. Produktionsbolaget Mediagrill ligger bakom den nya profilen.

- Vi har samlat alla trådar och har en tydlig riktning. Målgruppen ska känna igen en The Voice-produkt, oavsett kanal, säger Bo Thorp.

Enligt Bo Thorp har det tidigare utseendet, som varit olika för olika kanaler, varit för spretigt och dessutom attraherat den yngre delen av målgruppen på bekostnad av den äldre. The Voice primära målgrupp är unga och unga vuxna mellan 15 och 30 år.

- Vi var lite omoderna, säger Bo Thorp.

En längre version av artikeln, där konkurrenterna kommenterar The Voices nya grepp, finns publicerad i Dagens Medias pappersutgåva nummer 13 2008.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.