Digitalt presenteras av:

The Lobby blir mediehus – under en månad

Youtubebekollektivet Njie House flyttar in på The Lobby på Regeringsgatan 61 i Stockholm som är en testplattform för framtidens handel.

Vill utmana idén om vilka upplevelser som ryms inom framtidens handelsplats.

Nu på lördag flyttar Universal Music in i The Lobby i Stockholm med Youtubekollektivet Njie House. 

I ett pressmedelande skriver retail- och eventdestinationen   att man flyttar fram positionerna och blir ett temporärt mediehus under en månad – med en räckvidd på 2,5 miljoner i sociala medier. 

Universal Music driver projektet operativt och bidrar med ett nätverk av influencers och artister.

Njie House består av Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus ”zaitr0s” Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew. 

Under 30 dagar kommer de att podda, sända och skapa i innehåll som delas i deras kanaler och på njie.com. 

–  Den centrala platsen ger fans möjligheten att interagera med youtube-stjärnor och Universals artister på ett banbrytande vis, säger Daniel Persson, projektledare på Universal Music, i pressmeddelandet. 

 

Philip Wallin

Reporter

Publicerad 2019-03-15 07.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: