Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

The Amazing Society rekryterar från Blindspot

Publicerad: 13 April 2015, 11:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Efter att ha jobbat med bland annat Polly och Kexchoklad har Isabel Johannesson rekryterats till The Amazing Society.


Den sociala mediebyrån The Amazing Society förstärker byrån med Isabel Johannesson som ny kundansvarig projektledare.

Närmast kommer hon från Blindspot där hon bland annat har varit delaktig i att ta fram kampanjer för Cloettas varumärken. Hon har också arbetat med den digitala närvaron för Porsche och Loreal Paris. Hon har även läst på Beijing Institute of Graphic Communication.

– Jag tror det här har gett en förståelse för kunders olikheter. Alla tänker olika och har olika förutsättningar. På The Amazing Society finns spetskompetensen men det gäller också att förstå kundens behov, säger Isabel Johannesson i ett pressmeddelande.

Tobias Franzén är vd på The Amazing Society.

– Med Isabel på plats stärker vi vårt erbjudande för att möta en växande efterfrågan på spjutspetskompetens inom sociala medier och befäster vår position som den största samlingen specialiserad kompetens på området, säger han i ett pressmeddelande.

Tidigare har Dagens Media skrivit att The Amazing Society har inlett ett samarbete med SBS Discovery Radio, där uppdraget kommer att vara att se över bolagets närvaro i sociala medier.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.