Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Temo köper undersökningsinstitutet LUI

Publicerad: 21 Februari 2000, 07:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Undersökningsföretaget MMI-Temo har köpt marknadsledaren inom undersökningar av mat och dryck, LUI Marknadsinformation. Det nya företaget blir Nordens näst största marknads- och opinionsundersökningsföretag, med en beräknad omsättning på 260 miljoner kronor i år.


- Med affären har vi tagit ytterligare ett steg mot målet om en notering på

Stockholmsbörsen inom några år, säger Per Surtevall, VD på MMI-Temo, i ett

pressmeddelande.

Säljare i affären är LRF som genom Lantbrukarnas Ekonomi AB blir ny delägare

med en andel på cirka 10 procent.

Företagen inom gruppen ska fortsätta att agera under sina egna varumärken.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.