Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Telias nya portal ska konkurrera med Torget och Passagen

Publicerad: 7 Oktober 1999, 14:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

I veckan lanserade Telia Gallerian, en länkguide som ligger på gulasidorna.se. Gallerian är en e-handelsplats med länkar till olika shoppingsajter. Sajten är reklamfinansierad och huvudmålgruppen annonsörer är e-handelsföretagen själva.


I startskedet är 850 nätbutiker anslutna till Gallerian. Målet i år är att bli

den största e-handelsplatsen förutom Torget.

- Men ambitionen är att på sikt gå om Torget också, säger Ulf Magnusson,

affärschef för Gula Sidorna Internet.

Han sticker inte under stol med att gulasidorna.se också blir en konkurrent

till Passagen, som Telia äger 40 procent av.

Att medverka på sajten är gratis för de företag som bedriver handel på nätet.

Däremot får de betala för en extra presentation av sin sajt. Det finns också

utrymme för bannerannonsering.

- Vi räknar med att e-shopparna själva ska fylla utrymmet, eftersom vi vill att

annonsörerna ska tillföra något till användaren, säger Ulf Magnusson.

Gallerian ska vara en användarvänligsajt som besökarna ska välja för att den är

lättast att använda. Gula Sidornas Internettjänst har mellan 60.000 och 70.000

besök varje vardag. Unika besökare är cirka 300.000 i månaden, enligt Ulf

Magnusson.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.