Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Telia tillbaka hos Dagens Nyheter

Publicerad: 17 maj 1999, 07:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:34

Efter en tre månader lång annonsbojkott, har Telia åter börjat annonsera i Dagens Nyheter. Dock har inte DN backat från sin omdebatterade och kritiserade nya prispolitik som inleddes vid årsskiftet.


Den nya prislistan innebar att Telia fick faktiska prishöjningar på 6-8

procent. Telia vände DN ryggen och köpte i stället kombinationer av Svenska

Dagbladet, Metro och Dagens Industri. Men nu syns åter Telia-annonser i DN.

Uppgörelsen går ut på att DN hjälper Telia med ett antal olika undersökningar.

Det handlar även om en del andra samarbeten mellan DN och Telia.

- Vi har kommit överens, säger Charlotta Wikström,

marknadskommunikationsdirektör på Telia. Nu tycker jag att vi att vi får mer

valuta för pengarna och vi känner oss inte drabbade av DN:s prishöjningar

längre. Det känns bra, och det är också intressant att se att det finns andra

saker att diskutera än priset.

- Vi har hittat andra sätt för Dagens Nyheter att ge oss mervärden, säger Håkan

Gustafsson, projektledare för Telia på mediebyrån CIA Media Marketing.

Han tycker att överenskommelsen är "bra för båda parter". Men säger samtidigt

att Telia inte kommer att bli lika stor kund hos DN som förut.

- DN har tvingat oss söka alternativ som har fungerat bra. Kombinationen

Svenska Dagbladet och Metro är mycket bra.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.